Subject: KUTSE Muraste küla Rehemetsa tee 1a maaüksuse ja lähiala DP arvamuste ärakuulamine
From: "Kadi Naar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Kaire Jaanus" <[email-masked]>, "Ivika Maavere" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Feb 2025 16:56:58 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

27.02.2025 nr 12-1/25/366-2

KUTSE

Muraste küla Rehemetsa tee 1a maaüksuse ja lähiala detailplaneeringu 
arvamuste ärakuulamine

Harku Vallavalitsus esitas 06.11.2024 kirjaga nr 12-1/437-34 Muraste külas 
Rehemetsa tee 1a maaüksuse ja lähiala detailplaneeringu Regionaal- ja 
Põllumajandusministeeriumile planeerimisseaduse (PlanS) § 138 lõike 1 alusel 
heakskiitmiseks. Märgime, et seoses riigiasutuste ümberkorraldusega ja uue 
ametiasutuse loomisega on alates 01.01.2025 planeeringutele heakskiidu andja 
(PlanS § 90, §121, § 138) Maa- ja Ruumiamet (MaRu). Samuti muutus 01.01.2025 
PlanS, mille § 138 lõike 2 kohaselt ei esitata heakskiitmiseks 
detailplaneeringut, mis on koostatud kooskõlas üldplaneeringuga. Kuivõrd 
antud detailplaneering esitati heakskiitmiseks enne PlanS uue redaktsiooni 
kehtima hakkamist, viib MaRu detailplaneeringu heakskiidu menetluse lõpuni 
selle esitamise ajal kehtinud redaktsiooni (RT I, 11.06.2024, 12 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/111062024012> ) kohaselt.

Planeering võeti vastu Harku Vallavolikogu 30.05.2024 otsusega nr 42. 
Detailplaneeringu avalik väljapanek toimus 05.07.2024 – 05.08.2024, mille 
kestel esitati kaks arvamuskirja ettepanekute ja vastuväidetega, sh oli üks 
kiri allkirjastatud 28 isiku poolt. Harku Vallavalitsus vastas kirjadele 
27.08.2024 e-kirjaga ning 27.08.2024 kirjaga nr 12-1/437-26. 
Detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste avalik arutelu toimus 
12.09.2024, kus ühisele seisukohale ei jõutud.

Tulenevalt detailplaneeringu heakskiitmiseks esitamise ajal kehtinud PlanSi 
redaktsiooni § 138 lõikest 4 kontrollib heakskiidu üle otsustaja 
detailplaneeringu vastavust õigusaktidele  ning kuulab ära avalikul 
väljapanekul kirjaliku arvamuse esitanud isikud, kelle arvamusi 
detailplaneeringu koostamisel ei arvestatud, ja detailplaneeringu koostamise 
korraldaja. Märgime, et valdkonna eest vastutaval ametil või tema volitatud 
ametnikul puudub heakskiidu andmise käigus pädevus hinnata planeeringu 
sisulise lahenduse otstarbekust, kuna selle üle on ainupädev otsustama 
kohalik omavalitsus, kelle õiguseks ja kohustuseks on kohaliku omavalitsuse 
korralduse seadusest lähtudes kõigi kohaliku elu küsimuste, sealhulgas 
ruumilise planeerimise iseseisev ja lõplik korraldamine.

Eelnevast tulenevalt kutsume Teid 12. märtsil 2025 algusega kell 15.00 
toimuvale arvamuste ärakuulamisele. Tulenevalt avalikul arutelul osalenud 
isikute arvamusest on Harku Vallavalitsus teinud ettepaneku kutsuda 
ärakuulamisele ka Terviseameti esindaja. MaRu arvestab tehtud ettepanekuga. 
Ärakuulamisele on kutsutud Harku Vallavalitsus, Terviseamet, V. Külaots ja 
M. Lember, kelle poolt esitatud arvamus on allkirjastatud 28 isiku poolt. 
Palume M. Lemberil edastada kutse kõikidele allakirjutanutele.

Arutelul on võimalik osaleda veebi vahendusel. Liitumiseks arvutis või 
mobiilirakenduse kaudu, kasuta järgnevat linki: 
<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MWE3MjI1ZjktNWRjNi00N2U1LTllZGQtZmMyMDJiZGVlYmFl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22982d5054-1b3c-4a65-9351-3c842ea4ca12%22%2c%22Oid%22%3a%220f258515-f3d4-410b-ac52-c84dc777f8df%22%7d> 
Liitu koosolekuga kohe

Arutelust osavõtuks palume hiljemalt 11. märtsiks 2025:

- lisada oma andmed osalejate nimekirja aadressil 
<https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScSecLHIFZ7z43BlfY9y0wuuEeFvZc-tlg6UAuZIQ9z1wz8Sw/viewform?usp=header> 
SIIN

  või

- saata teade e-posti aadressile:  <mailto:kadi.naar@maaruum.> 
[email-masked]

Juhul, kui arvamuse esitaja(d) on siiski nõus kohaliku omavalitsuse poolt 
planeeringu menetluse käigus antud vastustega või on valmis oma arvamusest 
loobuma, siis palume saata vastavasisuline teade e‑posti aadressile: 
<mailto:kadi.naar@maaruum.> [email-masked]. Arvamuse esitaja või tema 
esindaja arutelule mitteilmumisel lahendatakse arvestamata jäetud kirjalikud 
arvamused isiku kohalolekuta ning ilma teda täiendavalt ära kuulamata. 
Arutelu järgselt esitab valdkonna eest vastutav amet või tema volitatud 
ametnik asjassepuutuvatele menetlusosalistele enda kirjaliku seisukoha 
esitatud arvamuste, planeeringu õigusaktidele vastavuse ning planeeringu 
kehtestamisele heakskiidu andmise võimalikkuse kohta.

Lugupidamisega

	Kadi Naar
peaspetsialist | KOV planeeringute heakskiitmise osakond
+372 5624 4325

Maa- ja Ruumiamet

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee> www.maaruum.ee

Vabaduse plats 4, Viljandi